söndag 17 september 2017

Slutet eller bara hinder på vägen i min politiska karriär?

Jag visste att valet 2018 skulle bli ett ödesval för mig. Att efter valet 2018 skulle jag antingen bli heltidspolitiker eller gå tillbaka och satsa på en civil karriär igen. För att vara halvtidspolitiker som jag har varit denna mandatperiod är inte hållbart. Men att det skulle ta slut redan på nomineringsstämman trodde jag inte.

Medlemmarna har sagt sitt. Idag hade Centerpartiet i Göteborg nomineringsstämma för att fastställa listorna inför valet. Jag hamnade inte på valbar plats på någon av de tre listorna. Och sannolikheten att jag ska kryssa mig förbi är väldigt liten. I regionvalet 2014 blev jag personvald med 6,45% men det va som toppnamn, inte från långtnereifrån.

Ett nytt kapitel i mitt liv inleds nu där politiken kommer att ta en allt mindre plats och något annat kommer att ta en större plats. Vad det kommer att vara vet jag inte ännu. Kanske mitt företag, kanske att vi flyttar eller kanske något som jag ännu inte känner till. Oavsett så har jag min man och barn som stödjer mig.

Dessutom kommer det ett val 2022. Med lite luftombyte så kanske jag kommer tillbaka starkare än någonsin då. Detta är kanske inte slutet på min politiska karriär utan bara ett hinder på vägen som gör mig ännu starkare. Med ännu fler förslag och styrka i hur jag ska förbättra det för Sveriges småföretagare.
Jag va i alla fall stiligt klädd på stämman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar