torsdag 24 oktober 2013

Första besöket på Rosenbad - check

Nu är även första besöket på regeringskansliet Rosenbad avklarat. Anledning till besöket var att träffa politisk sakkunnig Johan Hedin, vår samordnare i statsrådsberedningen för sociala frågor samt barn och äldre. Han förklarade vad hans uppgift är och hur samordningskasliet arbetar. Jag berättade vilka frågar jag brinner för och vi diskuterade viktiga frågor inom det social området.

Jag passade på att hälsa på näringsminister Annie Lööf, landsbygdsminister Eskil Erlandsson, miljöminister Lena Ek och statssekreterare Magnus Wallerå som hade ett internt möte med vår gruppledare Anders W Jonsson. Dessutom blev det lite småsnack och jag fick möjlighet att skryta över att jag fick näst mest röster i medlemsomröstningen till Göteborgs riksdagslista.

Igår var jag på frukostmöte på Socialdepartementet och hälsade på biträdande socialminister Maria Larsson. När jag gick till Rosenbad idag mötte jag biståndsminister Hillevi Engström och inne på Rosenbad mötte jag utrikesminister Carl Bildt. Här i riksdagshuset har jag ju såklart sett massor med kända och ökända riksdagsledamöter och partitoppar.

I eftermiddag har näringsminister Annie Lööf frågestund i riksdagen, den ska jag inte missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar