onsdag 9 oktober 2013

Sverige är inte som UK och brev på villoväg

Idag hade jag besök på jobbet av två personer från en brittisk leverantör. För fyra veckor sedan berättade jag för dem att jag ska vara ledig från mitt jobb på Volvo Personvagnar i slutet av året. För cirka två veckor sedan frågade de varför och jag svarade att jag ska till riksdagen. "Karin for Prime Minster" sa den ene. Idag frågade han mig igen varför jag ska vara ledig i slutet av året och jag svarade igen att jag ska till riksdagen. "For real?" sa han. Sedan pratade vi om föräldraledighet, valsystem, kandidatur och avslutade med att konstatera att Sverige inte är som Storbritannien.

Under dagen ringde en person från riksdagsförvaltningen och frågade om jag hade fått ett brev från de. Nej, inte så vida det kommit idag, svarade jag. Han hade sökt mig på Eniro och konstaterat en annan adress än den de hade i sitt register och som de skickat brevet till. När jag kom hem låg det ett brev från Sveriges riksdag i brevlådan och det var adresserat till Björkdungen som jag bodde på vid valet 2010 men flyttade ifrån 2011 så eftersändningen har upphört. Nu har jag i alla fall fått en officiell kallelse och bevis att fullgöra uppdrag som riksdagsledamot.

Kallelse och bevis för ersättare
Kuvert med gammal adress

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar