söndag 13 mars 2016

Roligast vinner - Emmyly, Mikail och jag

För tio dagar sedan var jag så övertygad om att Ingrid Lindblad var den enda ordförandekandidaten för mig att jag övervägde att om Ingrid inte blir ordförande så lämnar jag styrelsen. Idag blev Emmyly Bönfors vald till ordförande, Mikail Yüksel förste vice ordförande, Ingrid lämnade tyvärr styrelsen och jag är kvar, som andre vice ordförande. En känslomässig berg- och dalbana!


Emmyly och jag i valrörelsen 2014
"Roligast vinner" som Maud Olofsson alltid sa.

Det blev en rekordlång stämma för Göteborgs Centerpartidistrikt i år men också extra intressant med nyval av ordförande och så många motioner att några fick hänskjutas till nästa stämma. I och med att jag stödde Ingrid och inte valberednngens förslag till ordförande så var jag taggad till tusen och var uppe rekordmånga gånger i talarstolen. Några personer lyckades jag reta upp.

När jag presenterade mig inför valet av andre vice ordförande så sa jag bland annat att jag har varit styrelseledamot sedan 2002. En medlem som pläderade för min motkandidat sa "Det är väl ingen merit att ha varit med i styrelsen när det gått som sämst.".
En talare blev tillrättavisad av mötesordförande att man bara får plädera för kandidat. Då begärde en annan medlem ordet och sa "Om man inte får plädera mot kandidat här på mötet så tycker jag att man inte ska få göra det på internet heller.". Kan det vara min blogg?
Under motionsbehandling som gällde Västsvenska Paketet och Västlänken i synnerhet så sa jag att Göteborg har ingen att förhandla med i frågan. En annan debattör spände ögonen i mig och sa "Du har fel. Jag vet hur det är." Samme debattör kom fram till mig efter stämman och sa det igen.
Ja det var tre män, tre äldre män än mig.

1 kommentar: