fredag 4 mars 2016

Jag stödjer bara Ingrid som ordförande


Idag blev valberedningens förslag till styrelse för Göteborgs Centerpartidistrikt tillgängligt för alla medlemmar. Det är med besvikelse jag konstaterar att Ingrid Lindblad inte är föreslagen som ordförande utan ”bara” som ledamot. Ingrid har under kvällen meddelat via Facebook att hon lämnar distriktsstyrelsen helt.

Jag tror dock att det bland medlemmarna finns ett stort stöd för Ingrid som ordförande - att välja Ingrid till ordförande för Centerpartiet i Goteborg är ett tryggt val. Ingrid kan organisationen och har ett bra internt nätverk inom partiet, Ingrid kan politiken och gör väl grundade uttalanden som jag också kan stå för i regionfullmäktige, Ingrid kan det politiska spelet eftersom hon idag har uppdrag både i region- och kommunpolitiken.

Jag har varit ledamot i Göteborgs distriktsstyrelse sedan 2002. Under dessa år har ordförandena kommit och avgått men de i särklass bästa åren har varit de senaste åren med Rickard Nordin som ordförande, Ingrid Lindblad som förste vice ordförande och Ida Gäskeby som sekreterare. Rickard och Ida har valt att ej kandidera för omval, samtidigt som en av de mest kompetenta ledamöterna, Sofia Gustavsson, också valt att ej kandidera för omval.


Visst, alla organisationer behöver förnyelse emellanåt men man börjar som ersättare och lär sig, för att sedan om det fungerar avancera upp. Ingrid har gått den vägen och är i dag förste vice ordförande. Ingrid är redo att axla positionen som ordförande efter Rickard och toppa vår lista i valet till Göteborgs kommunfullmäktige 2018. Mikail Yüksel är redo för att bli förste vice ordförande och Emmyly Bönfors är redo för att vara andre vice ordförande

Sist men inte minst så vill jag lyfta att Ingrid är en lagspelare och som ledare för vårt lag skulle Ingrid lyfta oss andra, så att vi tillsammans når målet, att Centerpartiet kommer in i Göteborgs kommunfullmäktige 2018.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar